Η διαδεδομένη χρήση του internet είναι πλέον αδιαμφισβήτητη, γι’ αυτό και οι εταιρίες έχουν αυξήσει τους πόρους που επενδύουν στο διαδίκτυο. Το μήνυμα διαχέεται γρήγορα, το κόστος είναι ελεγχόμενο και μπορώ να στοχεύσω ακριβώς το κοινό που με ενδιαφέρει σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου με επιτυχία!
Ειδικά δε για μικρές εταιρίες, οι οποίες δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα μιας πλήρους καμπάνιας που θα περιλαμβάνει και τα παραδοσιακά μέσα, η γνώση των εργαλείων του Internet Marketing είναι απαραίτητη.
Ακολουθούν 4 κανόνες για να βελτιώσετε την διαδικτυακή σας παρουσία, να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στο site σας και να μετατρέψετε τους επισκέπτες της σελίδας σας σε πελάτες.
1. Το site σας είναι το διαδικτυακό «μαγαζί» σας
Εσάς προσωπικά μπορεί ένας υποψήφιος πελάτης να μην σας γνωρίσει ποτέ, στην σελίδα σας όμως θα μπει. Ο στόχος είναι να βρει αυτό που ζητάει και να του κινήσετε το ενδιαφέρον να μάθει περισσότερα για εσάς και το προϊόν σας. Σημαντικό λοιπόν είναι το site, από τεχνικής άποψης να είναι γρήγορο και να έχει μία κατανοητή δομή. Ο χρήστης δεν θα σας αφιερώσει πολύ χρόνο, πρέπει να μπορεί εύκολα να βρει ότι αναζητά. Μία εικόνα είναι χίλιες λέξεις, γιαυτό και οι φωτογραφίες στην σελίδα σας πρέπει να είναι υψηλής ανάλυσης και να παρουσιάζουν αυτό που έχετε να προσφέρετε με τον καλύτερο τρόπο. Χρησιμοποιείστε πολυμέσα καθώς και Plug ins (εύκολα τα βρίσκετε στο διαδίκτυο)για να δημιουργήσετε ένα πιο «ζωντανό» και διαδραστικό περιβάλλον. Λόγω της μεγάλης αύξησης στη χρήση κινητών και tablets, βεβαιωθείτε ότι το site σας, προσαρμόζεται σε αυτές τις συσκευές και διευκολύνει τους χρήστες να το περιεργαστούν (responsive theme).Τέλος χειριστείτε την σελίδα σας, όπως θα κάνατε και με ένα φυσικό σημείο πώλησης. Χρειάζεται ανανέωση σε κείμενα και φωτογραφίες σε τακτά χρονικά διαστήματα, προσφορές και κίνητρα για τους επισκέπτες.
2. Search Engine Marketing
Το SEM περιλαμβάνει τις πληρωμένες διαφημίσεις (Pay per click) καθώς και την βελτιστοποίηση στις μηχανές αναζήτησης (SEO). Η βελτιστοποίηση στις μηχανές αναζήτησης είναι η πρώτη κίνηση που πρέπει να κάνετε ώστε να κάνετε γνωστή την ιστοσελίδα σας. Είναι το ίδιο απαραίτητο με το να έχετε site, ή αλλιώς αν δεν εμφανίζεται το site σας ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης είναι σαν να μην το έχετε. Η σπουδαιότητα είναι μεγάλη καθώς έχετε την δυνατότητα να παρουσιάσετε το προϊόν σας στους χρήστες που ψάχνουν ακριβώς αυτό που προσφέρετε, την στιγμή που θέλουν να το αγοράσουν! Τα στατιστικά λένε ότι το η αναζήτηση είναι η νούμερο ένα αιτία που δημιουργεί κίνηση στα sites καθώς επίσης ότι το 75% των χρηστών δεν πάει ποτέ στην 2η σελίδα των αποτελεσμάτων. Έτσι ή το site σας εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα ή είναι σαν να μην υπάρχει! Το SEO γίνεται με τεχνικές εργασίες στην σελίδα σας αλλά και εκτός σελίδας (on page & off page seo), ενώ έχετε την δυνατότητα να εμφανίζεστε στην πρώτη σελίδα της Google, σε όποια χώρα του κόσμου αποφασίσετε να στοχεύσετε, επιλέγοντας τις κατάλληλες λέξεις ή φράσεις-κλειδιά με τις οποίες οι χρήστες της κάθε χώρας ψάχνουν ένα προϊόν σαν το δικό σας.
TIP: Για να αποδώσουν οι εργασίες βελτιστοποίησης στις μηχανές, χρειάζεται χρόνος (2-6 μήνες) ενώ συνδέοντας τα Google webmaster tools μπορείτε να παρακολουθείτε την εξέλιξη στις εργασίες αυτές και να κάνετε τις απαραίτητες διορθώσεις.
3. Email marketing
Ο πιο οικονομικός και άμεσος τρόπος να ενημερώσετε τους υποψήφιους πελάτες σας για τις υπηρεσίες σας, τα προϊόντα σας και τις προσφορές σας. Το κλειδί είναι να έχετε τα emails των χρηστών και ο καλύτερος τρόπος να πάρετε αυτά τα emails είναι οι χρήστες να σας τα δώσουν από μόνοι τους! Έτσι είναι σημαντικό στο site σας να υπάρχει σε εμφανές σημείο, ένας χώρος που θα μπορεί ο χρήστης να εγγράφεται για να ενημερώνεται για τα νέα σας. Συνήθως για να σας δώσουν οι επισκέπτες της σελίδας σας τα στοιχεία τους, θα πρέπει να τους προσφέρετε και εσείς κάτι… μία έκπτωση για την επόμενη αγορά, ένα ενημερωτικό e-book που θα τους ενδιαφέρει κτλ.
4. Social Media Marketing
Τα Social media είναι πλέον το αγαπημένο διαφημιστικό όχημα όλων των μεγάλων ή μικρών εταιριών. Με το Facebook να κατέχει την μερίδα του λέοντος στις προτιμήσεις των χρηστών (πάνω από 1 δισεκατομμύριο χρήστες παγκοσμίως, πάνω από 4.5 εκατομμύρια Έλληνες χρήστες), οι μάρκες και οι εταιρίες έχουν την δυνατότητα να συνδεθούν με τους fans και να επικοινωνούν τα μηνύματά τους απόλυτα στοχευμένα. Τις επαγγελματικές σελίδες στα social media, προκειμένου να έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα, πρέπει να τις χειριζόμαστε… επαγγελματικά. Συχνά posts (ο αλγόριθμος edgerank του facebook επιβάλλει συχνές κοινοποιήσεις για να μας βλέπουν οι φίλοι της σελίδας μας), ενδιαφέρον περιεχόμενο, ώστε να αλληλεπιδρούν οι χρήστες (να κάνουν Likes, shares, commends), προσφορές και διαγωνισμούς και βεβαίως crisis management, όταν προκύπτουν θέματα δυσφήμησης.
Πέρα από τα παραπάνω, υπάρχουν και μία σειρά από άλλες ενέργειες προβολής-προώθησης μέσω διαδικτύου που οδηγούν σε αύξηση της επισκεψιμοτητας και τελικά των πωλήσεων όπως διαφήμιση με banners σε στοχευμένα sites με υψηλή επισκεψιμότητα, On line PR (δημόσιες σχέσεις), Article marketing (δημιουργία άρθρων και δημοσίευσή τους στο site σας αλλά και σε άλλα sites που θα δείξουν ενδιαφέρον κτλ).
Το σημαντικότερο όμως που θα πρέπει κανείς να σκεφτεί είναι σε ποιους ακριβώς καταναλωτές απευθύνεται, να τους ορίσει με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ακρίβεια (χώρα, ηλικία, οικονομική κατάσταση, μορφωτικό επίπεδο) και να συντονίσει όλες τις ενέργειές του ώστε να τους παρουσιάσει αυτό που αναζητούν και είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν.
Καλή επιτυχία και καλές πωλήσεις!
Βίκυ Πέππα για το epixeiro.gr
https://www.epixeiro.gr/article/2117