Πριν λίγες μέρες, διάβασα ένα άρθρο, για το πως βλέπουν οι μαρκετίστες το βίντεο. Εντύπωση μου κάνει, πως έχει αλλάξει η οπτική που έχουν πλέον, σε σύγκριση με 10 χρόνια πριν. Ένα πολύ καλό άρθρο που σου δίνει να καταλάβεις ότι μπήκαμε σε άλλη εποχή.
Το άρθρο αναδημοσιεύθηκε από το europeanbusiness.gr
Αρκετοί brand managers προβληματίζονται και τελικά αισθάνονται δέος μπροστά στο διαδίκτυο, που όντως ανοίγει νέους ορίζοντες στο μάρκετινγκ.
του Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλου
Ενώ κάποιες μάρκες off-line υποφέρουν, έκρηξη παρατηρείται στις νέου τύπου on-line μάρκες, που ανατρέπουν κατεστημένες λογικές αλλά και τις παραδοσιακές τεχνικές branding. Με αποτέλεσμα, αρκετοί brad managers να προβληματίζονται και τελικά να αισθάνονται δέος μπροστά στο Διαδίκτυο, που όντως ανοίγει νέους ορίζοντες στο μάρκετινγκ. Και αυτό συμβαίνει γιατί εν μέρει ο κόσμος του εμπορίου και της συζήτησης πέρασε, από το πεδίο του πραγματικού, σε αυτό του Διαδικτύου και της εικονικής πραγματικότητας – με άμεση συνέπεια το εικονικό να μετασχηματίζεται σε πραγματικό.
“Αρκετοί brand managers προβληματίζονται και τελικά αισθάνονται δέος μπροστά στο διαδίκτυο, που όντως ανοίγει νέους ορίζοντες στο μάρκετινγκ.”
Σε αυτό δε το επίπεδο. όπως επισημαίνεται σε μία καλογραμμένη και ενδιαφέρουσα ενημερωτική έκδοση του Ελληνικού Ινστιτούτου Μάρκετινγκ (ΕΙΜ) της ΕΕΔΕ, το βίντεο είναι πλέον το υπερόπλο του Μάρκετινγκ – με το τελευταίο να έχει ανατρεπτικό χαρακτήρα και να διαμορφώνει νέες επικοινωνιακές συνθήκες. Έτσι, όπως επισημαίνεται στην περιοδική έκδοση του ΕΙΜ, στο σημερινό περιβάλλον οι χρήστες του Διαδικτύου δαπανούν περισσότερο παρά ποτέ χρόνο παρακολουθώντας ψηφιακά βίντεο.Όπως αναφέρει ο Οργανισμός E-Marketer, εκτιμάται ότι οι ενήλικες Αμερικανοί παρακολουθούν καθημερινά σχεδόν 1 ώρα βίντεο στο Διαδίκτυο, κυρίως μέσω mobile συσκευών όπως smartphones και tablets. Το εξαιρετικά ενδιαφέρον, σύμφωνα με το report του E-Marketer «Video Content Round-up» είναι ότι το 2010 το αντίστοιχο κοινό δεν αφιέρωνε ούτε 1 λεπτό την ημέρα για να παρακολουθήσει βίντεο στο Διαδίκτυο. Οι marketers, αντιλαμβανόμενοι την στροφή του κοινού στην «κατανάλωση περιεχομένου» μέσω των βίντεο, έστρεψαν την προσοχή τους σταδιακά στο συγκεκριμένο μέσο, με αποτέλεσμα την άνοιξη του 2014 το βίντεο να θεωρείται το πρώτο σε χρήση μέσον στον ευρύτερο χώρο του content marketing, τόσο για μικρομεσαίες όσο και για μεγάλες επιχειρήσεις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις στον κόσμο (με πάνω από 1.000 εργαζόμενους) πιστεύουν ότι το βίντεο δεν είναι απλά το πρώτο σε χρήση εργαλείο μάρκετινγκ αλλά και το πρώτο σε αποτελεσματικότητα – παρά το γεγονός ότι, ταυτόχρονα, θεωρείται η πιο δύσκολη σε παραγωγή μορφή content marketing (έρευνα των Demand Metric, Ascend 2, με χορηγό την εταιρεία Marketo).
“Το βίντεο είναι πλέον το υπερόπλο του Μάρκετινγκ – με το τελευταίο να έχει ανατρεπτικό χαρακτήρα και να διαμορφώνει νέες επικοινωνιακές συνθήκες.”Το βίντεο έρχεται να καταργήσει δύο βασικά παραδοσιακά εμπόδια στον χώρο του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας, μέχρι σήμερα. Το πρώτο αφορά στο κόστος και το δεύτερο στην διάρκεια. Συγκεκριμένα, το βίντεο δεν αποτελεί απαραίτητα ένα υψηλού κόστους μέσον, αφού η τεχνολογία δίνει πλέον την δυνατότητα να έχουμε, με σημαντικά χαμηλή δαπάνη, εξαιρετικής ποιότητας βίντεο – με τους ίδιους τους πελάτες ακόμα να παίρνουν πολλές φορές τον ρόλο του παραγωγού για μία μάρκα. Επιπλέον, η διάρκεια ενός βίντεο μπορεί να ξεκινά από ορισμένα δευτερόλεπτα και, σε μερικές περιπτώσεις, να ξεπερνά και τα 5 λεπτά, δίνοντας την δυνατότητα στις εταιρείες να ενημερώσουν, να εκπαιδεύσουν και να μεταφέρουν με ακρίβεια και σαφήνεια το μήνυμά τους στο κοινό που απευθύνονται.
Συνοπτικά, το βίντεο εξασφαλίζει τα εξής πλεονεκτήματα για τους marketers
- να μεταφέρουν οι μάρκες αποτελεσματικά το μήνυμά τους παντού,
- να επικοινωνήσουν με έναν τρόπο πιο προσωπικό και συμβατό με τις αξίες της μάρκας,
- να εκπαιδεύσουν ή να διασκεδάσουν το κοινό τους, εσωτερικό ή εξωτερικό,
- να χτίσουν έναν εξαιρετικά αποτελεσματικό τρόπο «παραγωγής» δυνητικών πελατών και πωλήσεων,
- να βελτιώσουν την θέση τους και τα αποτελέσματα αναζήτησης μέσω των SEO,
- να παράγουν περιεχόμενο με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους, χρησιμοποιώντας ως πρωταγωνιστές από ανώτατα στελέχη μέχρι καρτούν,
- να αξιοποιήσουν τις σύγχρονες τεχνολογίες, έτσι ώστε τα βίντεο να είναι «ορατά» από πολλές διαφορετικές πλατφόρμες,
- να μειώσουν γενικά το κόστος παραγωγής ταινιών.
“Οι άνθρωποι του μάρκετινγκ συνειδητοποιούν ότι, οι καταναλωτές στρέφονται προς την κατανάλωση περιεχομένου μέσω βίντεο με αυξανόμενη ταχύτητα.”
Κατάλληλο σε κάθε επίπεδο της ζωής του πελάτη
Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις ανακαλύπτουν ότι το βίντεο μπορεί να τις βοηθήσει σε κάθε επίπεδο του κλασικού customer tunnel. Για παράδειγμα, τα viral video είναι κατάλληλα για χτίσιμο του επιθυμητού awareness, τα demo video είναι ιδανικά στο επίπεδο του consideration προκειμένου να πείσουν έναν υποψήφιο πελάτη να συνεχίσει το «ταξίδι» του με την μάρκα, ενώ για παράδειγμα τα testimonial video είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά στην φάση εκείνη που ένας υποψήφιος πελάτης αξιολογεί πλέον ένα προϊόν ή μία υπηρεσία πριν πάρει την τελική απόφασή του για αγορά.
Πετυχημένο video marketing
Οι εταιρείες πρέπει να είναι αυθεντικές μέσα από τα βίντεο, παρουσιάζοντας πραγματικές ιστορίες για την μάρκας τους, χρησιμοποιώντας παράλληλα τον δικό τους διαφορετικό τόνο και ύφος επικοινωνίας. Επιπλέον, θα πρέπει να δίνουν βαρύτητα στην ποιότητα και το branding του κάθε βίντεο, χωρίς όμως αυτό να είναι σε βάρος του marketing budget. Ένα βίντεο δεν είναι αρκετό. Οι επιχειρήσεις πρέπει να παράγουν σε σταθερή βάση σειρά από «θεματικά βίντεο», τα οποία θα τις βοηθούν σε κάθε στάδιο της ζωής του πελάτη να επιτυγχάνουν τους στόχους τους. Η χρήση ανάλογων marketing metrics (όπως viewership, percentageofcompletion, websiteconversionrate κ.α.) είναι πολύ σημαντική παράμετρος στην συνεχή βελτίωση και αποτελεσματικότητα των βίντεο που παράγονται. Τέλος, τα βίντεο θα πρέπει να χρησιμοποιούν τις βέλτιστες πρακτικές content optimization και να προωθούνται κατάλληλα (video promotion) στην αγορά που δραστηριοποιείται μία εταιρεία.
Πηγή: Εuropean Βusiness Review
http://www.europeanbusiness.gr/page.asp?pid=1526