Πριν λίγες μέρες, είχα την ευχάριστη έκπληξη, να δω ένα βίντεο μου, αναδημοσιευμένο από ένα ειδησεογραφικό site του εξωτερικού. Ήταν από μία εκδήλωση της IBM, σε συνεργασία με την Encode, για την προώθηση μίας υπηρεσίας internet security σε πελάτες της Ελλάδας. Όλη την επιμέλεια του βίντεο, την είχα εγώ με τη “μικρή” μου ομάδα, μετά από πολλές σκέψεις, προτάσεις, συζητήσεις και το αποτέλεσμα είναι το παρακάτω.
Ψάχνοντας στο συγκεκριμένο site, είδα ότι την προηγούμενη μέρα, είχε αναδημοσιευτεί και άλλο ένα βίντεο με παρόμοιο θέμα. Το κοινό στα δύο βίντεο ήταν ο πελάτης. Η IBM και πάλι, για το internet security και πάλι. Αυτό όμως το βίντεο, το είχε επιμεληθεί μία από τις μεγαλύτερες διαφημιστικές εταιρίες του κόσμου, η Ogilvy & Mather. Ένα πολύ προσεγμένο animation βίντεο, που λέει παιχνιδιάρικα για την ασφάλεια στο internet.
Αξίζει να σημειωθεί ότι και τα δύο βίντεο βγήκαν στον αέρα την ίδια περίοδο.
Που θέλω όμως να καταλήξω; Το animation, τις ημέρες της αναδημοσίευσης, το είδαν περίπου 100 άτομα. Το δικό μου, τις ίδιες ημέρες, το είδαν 3200. Και εδώ έρχομαι και αναρωτιέμαι. Γιατί ένα βίντεο που κόστισε τόσες πολλές χιλιάδες ευρώ, σε σχέση με κάποιο άλλο που ήταν δημιουργία μίας “μικρής” εταιρίας, μπορεί να έχει τόσο μεγάλες διαφορές;
Δηλαδή, ο κόσμος ενδιαφέρθηκε περισσότερο να δει το ένα βίντεο από ότι το άλλο. Είναι πιο αληθινό, πιο ανθρώπινο, πιο φυσικό; Μήπως τελικά, βαρέθηκε να βλέπει τις μεγάλες διαφημιστικές εταιρίες, να προωθούν τις εταιρίες με αυτές τις μεθόδους μάρκετινγκ;
Και κάτι τελευταίο. Ακόμα και αυτές οι εταιρίες-κολοσσοί, οι μεγαλύτερες στον κόσμο, μήπως αν έφτιαχναν περισσότερα low budget βίντεο, θα ήταν πιο αποδοτικά σε σχέση με τα άλλα που κάνουν; Άρα, οι μικρότερες εταιρίες που κάνουν κάτι τέτοιο, έχουν μεγαλύτερο κέρδος;
Αυτά τα ερωτήματα είχα να μοιραστώ μαζί σου. Τι λες εσύ;